Kville saluhall

Nu var det dags att få skriva av sig lite igen efter ett lååångt uppehåll. Köket är färdigrenoverat och jag har haft en lång och underbar semester. Att komma tillbaka till jobbet var som en kalldusch, hann knappt tänka så hade jag kastat mig in i all action. Det är ju tur att man har saker att göra och det har vi. Under sommaren har vi lyckats få tillskott på 10 anställda, vilket innebär 53 personer på bolaget. Helt otroligt, när jag började var vi runt 20.

Jag vill få sagt att jag var i nya Kville Saluhall och spanade. Jag fullkomligt älskar den puls som redan blivit runt byggnaden på nolltid, vågar inte ens tänka på vilken levande stadsdel det kommer bli när Kvillebäcken är klart. Hisingen here we come! Eller ”lilla Manhattan” som det tydligen har börjat kallas, vilken jag ser som ett bra betyg. Det är sådant som händer när man bygger riktig stad, dock synd att det inte blir verksamhetsmöjligheter i alla bottenplan, men man kan inte få allt! Officiell invigning av saluhallen sker 21 september, be there!

Har även införskaffat en smidig kamera, så jag tänker mig att det blir lite foton publicerade här framöver. Måste även tillägga att jag var i Hjällbo idag, vilken hopplös lamellhusfylld förort. Hoppas man kan göra något bra åt det hållet i framtiden för att höja statusen något. Dock lyckades man ju försvåra att bygga staden åt det hållet när man byggde en stor röd jävla bro och aktivt spärrade av alla möjligheter.

/Hoogen

20130817_325020130824_3379

Lämna en kommentar